Het fenomeen “spelerskaarten” kwam overgewaaid uit Engeland. Deze spelerskaarten werden uitgedeeld aan fans zodat ze hun fans blij konden maken met een persoonlijke foto. Soms met handtekening. De eerste reclame spelerskaarten van Sparta dateren van 1959 en werden door de spelers zelf betaald. Vanaf omstreeks 1963 begon de Rotterdamse importeur van Delbana met de sponsoring van reclame spelerskaarten voor spelers van Sparta. Vanaf 1966 waren het voornamelijk sportschoenenmerken die deze eervolle taak op zich namen. Quick was de eerste schoenensponsor die sommige spelers van sparta sponsorde met een klein bedrag en uiteraard een paar Quickies. De reclame-kaarten maakten ook deel uit van de sponsordeal met de spelers. In het voetspoor van Quick volgden Adidas en Puma al vrij snel. De spelers die geen sponsordeal hadden lieten hun kaarten op eigen kosten afdrukken door de Rotterdamse fotograaf Piet Bouts. Alle Quick kaarten zijn ook van zijn hand. De spelerskaarten van Piet Bouts verschenen vanaf 1960 tm 1988. In de rubriek ‘Spelers‘ zijn veel van deze kaarten te zien.
er zijn geen afbeeldingen gevonden